V době covidové izolace si Lenka Klodová splnila svůj dávný sen – pořídila odlitky svého poprsí i poprsí žen ze své rodiny napříč generacemi. Tyto odlitky se staly základem několika projektů, při jejichž realizaci si autorka naplno uvědomila, jak výrazně je lidské stárnutí propojeno s působením gravitace. Vedle problémů vyplývajících z pandemických opatření však musela čelit dalším obtížím spojeným s onkologickou léčbou rakoviny. Právě to je jeden z hlavních důvodů, proč je její Gravitační sloup umístěn v blízkosti onkologického ústavu. Dílo, k jehož vzniku přizvala i další ženy, chápe Lenka jako oslavu ženského údělu – často symbolizovaného právě poprsím. Zároveň jde o studii reálného stavu ženského těla, které bývá v sochařství z podstaty tvorby často stylizované.
Autorka děkuje za krásnou spolupráci na Ženském gravitačním sloupu Alici Anně Červinkové, Ludmile Drahokoupilové, Lucii J., Melánii K., Janě Kasalové, Adéle Kostkanové, Lucii Nepasické, Janě Pisaříkové, Karolíně Raimund, Alexandře Švolíkové, Pavlíně Temcsákové, Marii Zandálkové a mnoha dalším.
Dílo Ženský gravitační sloup bylo realizováno za finanční podpory FaVU VUT v Brně.
Lenka Klodová vystudovala Ateliér všeobecného sochařství na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze pod vedením Kurta Gebauera. Už během studia se však nevěnovala pouze klasické sochařské tvorbě – zajímají ji různá média: od instalace přes fotografii, a objekty až po performance. K jejím hlavním tématům patří tělesnost a tělová politika, která zahrnuje mateřství, genderové stereotypy, sexualitu, erotiku a postupně také nemoc, přechod a stárnutí. Na ženskou zkušenost nahlíží z různých úhlů v kontextu širších společenských otázek. Její práce si přitom vždy zachovává smysl pro humor a vyhýbá se moralizování. Lenka Klodová patří mezi nejvýznamnější české umělkyně současnosti. Má za sebou mnoho samostatných i kolektivních výstav – vystavovala mimo jiné v Londýně, Kyjevě nebo v mexické Guadalajaře. Spolupracovala s nakladatelstvím Divus, organizuje Festival nahých forem a pod značkou Strašné dítě (Enfant terrible) navrhuje dětská hřiště. Od roku 2010 vede Ateliér tělového designu na Fakultě výtvarných umění VUT v Brně.