Při pročítání internetových diskusí k předchozím ročníkům přehlídky Brno Art Open si Vendula Chalánková plně uvědomila, jak zásadní roli dnes sehrávají sociální sítě jako platforma pro vyjadřování postojů k uměleckým instalacím ve veřejném prostoru. Vedle konstruktivních názorů a snahy o porozumění se stále častěji objevují i hejty a výpady vůči autorům. Vendula na tuto zkušenost reaguje přímým, osobním gestem. Její textový nápis vysekaný do trávníku nad historickými vodojemy vychází z věty: „Šílená blbost… vadí… stojí to jenom peníze…“ Slovo reagující na internetový komentář zde získává nový význam – přenesené do prostoru a formy díla se stává zrcadlem společenské atmosféry. Autorka tímto způsobem otvírá otázku, kde končí kritika a kde začíná předsudek, a zároveň vybízí k hlubšímu zamyšlení nad tím, jak hodnotíme současné umění.
Vendula Chalánková patří k nejvýraznějším současným českým umělkyním. Vystudovala Fakultu výtvarných umění VUT v Brně, Ateliér environmentu pod vedením Vladimíra Merty a Mariana Pally, s nímž dodnes spolupracuje. Založila značku Zvrhlý vkus, pro kterou navrhovala autorské šperky a hračky. Do širšího povědomí vstoupila především svými komiksy a ilustracemi dětských knih – za publikaci O Červené karkulce získala v roce 2009 ocenění Zlatá stuha. Její tvorba se postupně rozšířila i na koláže určené pro knihy pro dospělé. Brněnské publikum ji zná zejména díky ilustracím Leoše Janáčka a Gregora Mendela, které se objevují v knihách, animovaných videích i dalších formátech. Vedle toho se věnuje volné tvorbě, především malbě, k níž přistupuje s typickým smyslem pro nadsázku. Vendula má za sebou více než stovku samostatných výstav – od České republiky až po Japonsko – a ještě větší počet skupinových přehlídek. Její práce jsou zastoupeny například ve sbírkách Musea für Angewandte Kunst ve Vídni nebo Národní galerie Praha, stejně jako v řadě dalších domácích i zahraničních institucí.